duminică, 15 mai 2011

Prima seară a festivalului “Nord-Est Folk” – Dorohoi, loc de întâlnire pentru tinerii folkişti din ţară


Desfăşurată sub forma unui act de cultură, prima seară a festivalului de muzică folk “Nord-Est folk” Dorohoi s-a terminat cu gândul că vor exista şi ediţii viitoare şi că Dorohoiul va mai avea un festival naţional în afară de “Mărţişor Dorohoian”, care deja a devenit o tradiţie. Au evoluat 16 concurenţi grupaţi pe două categorii de vârstă: între 10-18 ani şi peste 18 ani. La grupa 10-18 ani au participat:

1. Tobias- Raul Apăscariţei din Dorohoi, 14 ani cu piesa- “A fost odată”
2. Daniela Bejinariu din Dorohoi, 14 ani cu piesa “Oameni de subsol”
3. Lucas- Antonio Burighean din Dorohoi, 12 ani cu piesa “Râpa”
4. Andrei Cîşlariu din Dorohoi,12 ani cu piesa “Ploaia care va veni”
5. Ştefania Iacob din Botoşani, 12 ani cu piesa “Doamne, dacă-mi eşti prieten”(compoziţie proprie)
6. Iulia Elena Parască din Dorohoi, 16 ani cu piesa “Uitare”
7. Claudia Zebreniuc din Siret, 16 ani cu piesa “Şi totuşi iubire”
La a doua categorie de vârstă, cea de peste 18 ani au concurat următorii:
8. Mihai Boicu din Suceava, 18 ani cu piesele “Alt om”şi “Iubirea”(compoziţii proprii)
9. Alexandru Kvaşinschi din Dorohoi, 18 ani cu piesele “Oameni de subsol”şi “Camera cealaltă”
10. Ionuţ Mangu din Cluj, 28 ani, cu piesele”Răspântii”şi “Fantezii duminicale”(muzică proprie)
11. Ionuţ Mateiciuc din Siret, 24 ani, cu piesele “De toamnă” şi “Post Scriptum” (compoziţii proprii)
12. Alexandru Onciu din Vaslui, 18 ani, cu piesele “Doar tu şi eu” şi “Noi doi”(compoziţii proprii)
13. Felicia Popescu din Bucureşti, 35 ani cu piesele “Palidă umbră” şi “Rămâi în inima mea”(compoziţie proprie)
14. Ionuţ Alexandru Sandu, din Dorohoi, 21 de ani cu piesele “Frumoasa mea” şi “Eu spun, tu spui”(compoziţie proprie)
15. Ştefan Tivodar, 30 ani cu piesele “Aievea” şi “Lumina”(compoziţii proprii)
16. Roxana Maria Zăpărţan, din Cluj, 19 ani , cu piesele “Mărturisire” şi “Plimbare pe aţă”

“Din fericire sau din nefericire, concurenţii nu au fost numeroşi, dar au fost buni, mai ales secţiunea a doua, cei de peste 18 ani. Sunt voci foarte interesante şi cred că nu va fi uşor să jurizăm. La prima grupă, lucrurile sunt puţin mai clare, dar nu pot vorbi în numele colegilor mei atât timp cât nu ne-am întâlnit şi nu am stabilit. Dar vreau să spun că e un concurs aşa cum mă aşteptam, aşa cum mă aştept întotdeauna la Dorohoi să se întâmple lucruri frumoase, aici organizarea a fost excelentă şi dacă au mai fost mici stângăcii, nu au nicio importanţă în desfăşurare şi asta datorită faptului că au savoarea lor. Sperăm ca împreună cu ceilalţi colegi din juriu să fim cât mai aproape de realitate şi să reflectăm momentul actual. Noi nu vom premia concurenţii în funcţie de premiile obţinute, ci premiem prestaţia din această seară. Eu felicit pe toţi cei care sunt alături de organizatori şi care doresc să facă o treabă bună”, a spus preşedintele juriului, Emil Răducanu, redactor muzical Radio Iaşi.


Având în vedere că cei din categoria de peste 18 ani au participat la concursuri şi au şi câştigat premii la alte competiţii de gen va fi cu siguranţă o luptă strânsă. „Toţi concurenţii din această seară au fost foarte buni,chiar şi cei din categoria până la 18 ani. Important este că au cântat folk şi pot spune că mie mi-a plăcut foarte mult ce am auzit în această seară. De la Dorohoi plec cu impresia că încă o dată s-a mai realizat un festival folk de succes şi sper să prind şi ediţia a doua”,a declarat unul dintre participanţi.

După terminarea concursului a urmat un recital Paul Arva şi Lucian Darie, care au încântat cu melodii romantice şi care s-a încheiat cu melodia „Change the world” din repertoriul lui Eric Clapton, interpretată de Lucian Darie la cererea publicului. Recitalul susţinut de Dinu Olăraşu a început cu un cântec pentru prieteni „N-ai nevoie de foarte multe”, dedicat în special celor doi organizatori ai festivalului, Liviu Ciulei şi Ciprian Mihai.

„Emoţiile, nopţile, alergătura, înfrângerile, dezamăgirile şi până la urmă frumuseţea care reiese din toate acestea,ea este cea care contează atunci când tragi linie. La Dorohoi am fost acum 26 de ani şi mi-a rămas în minte ca fiind un oraş plin de verdeaţă, cu multe parcuri”, a spus Dinu Olăraşu în finalul recitalului. (DorohoiNews.ro, Mădălina O.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu